Montaż i demontaż opon
Montaż/demontaż opon do samochodów ciężarowych jest operacją, która musi być wykonywana przez specjalistów, w przypadku wymiany opon zużytych lub uszkodzonych. Wymaga specjalistycznego sprzętu i narzędzi oraz metod dostosowanych do różnych typów pojazdów.
Wyważanie
Wyważanie jest konieczne w celu usunięcia efektu niewyważenia zespołu opony/koła pojazdu.

Dobre wyważenie, to:
- zoptymalizowany przebieg dzięki równomiernemu zużyciu opon
- lepszy komfort jazdy
- mniejsze zużycie elementów układu kierowniczego i łożysk (drążka kierowniczego, sworznia zwrotnicy, ...)
- ochrona systemów elektronicznych
Zdejmowanie i zakładanie kół
Zdejmowanie/Zakładanie polega na zdjęciu koła z piasty pojazdu, wymaga podniesienia i umocowania pojazdu przez specjalistów. Ponowne założenie i przykręcenie koła lub kół (w przypadku bliźniaków) jest czynnością precyzyjną i musi być wykonywane zgodnie z zalecanymi przez producentów momentami dokręcania kół.

Zamiana opon miejscami oraz przekładanie na feldze, wykonane we właściwym czasie, pozwala na optymalizację przebiegu opon rzędu 40 %.
- te operacje pozwalają również na uzyskanie równomiernego zużycia bieżnika, co sprzyja pogłębianiu i bieżnikowaniu
- zapewniają również większe bezpieczeństwo dzięki lepszemu trzymaniu się jezdni, lepszej trakcji i krótszej drodze hamowania.
Pogłębianie bieżnika – nacinanie
Pogłębianie jest operacją, która odtwarza rzeźbę bieżnika opon do samochodów ciężarowych, przedłuża w ten sposób potencjał przyczepności opony, przy jednoczesnym zachowaniu jej osiągów. Jest dozwolone przez kodeks drogowy, zalecane przez producentów i pozwala znacząco zwiększyć przebieg opony.

Pogłębianie bieżnika pozwala na optymalizację przebiegu o 15 – 30%, w zależności od sytuacji i nie wpływa w żaden sposób na zdolność karkasu do bieżnikowania. Opona z pogłębionym bieżnikiem posiada opór toczenia zredukowany o 25% w stosunku do nowej opony. Pogłębianie bieżnika pozwala przedłużyć potencjał przyczepności, zatem wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Sprzedaż opon bieżnikowanych i wykonywanie usług na Państwa karkasach
Ta operacja, która pozwala na zmianę rzeźby bieżnika w celu dostosowania do nowych warunków użytkowania, daje 3 główne korzyści:
- korzyść finansowa - w porównaniu z nową oponą, koszty są wyraźnie niższe (cena nominalna opony bieżnikowanej wynosi około 60% ceny opony nowej)
- korzyść ekonomiczna - nowe życie twojej opony
- korzyść ekologiczna - bieżnikowanie pozwala na jedno- lub kilkukrotne wykorzystanie karkasu, w zależności od rodzaju działalności
Geometria kół ciężarowych
Prawidłowe ustawienie geometrii układu jezdnego pozwala na :
- optymalizację przebiegu opon:
- źle ustawiona geometria jest główną przyczyną zużycia ogumienia
- 1mm odchylenia od równoległości powoduje 7% utraty przebiegu, czyli o 14 000 km mniej przy zakładanym przebiegu 200 000 k
- przedłużenie czasu eksploatacji części mechanicznych:
- kiedy koła nie są równoległe względem siebie, części mechaniczne zużywają się przedwcześnie (zwrotnice, łożyska, przeguby …
- 42% zużycia paliwa pochłaniane jest przez opór toczenia
- rozregulowana geometria potęguje to zjawisko
Kontrola ciśnienia
Niedopompowanie lub przepompowanie opon może drogo kosztować i okazać się niebezpieczne.
Przebieg, komfort, przenoszenie siły napędowej i hamowania : na wszystkie te osiągi wpływa ciśnienie w oponach. Niedopompowanie powoduje nadmierne uginanie się karkasu. Skutkiem tego jest przegrzanie opony, wzrost oporu toczenia i przedwczesne zużycie. W skrajnych przypadkach, niedopompowanie może spowodować zniszczenie opony. Przepompowanie może również doprowadzić do spadku przebiegu. Wpływa na wzrost wskaźnika poślizgu, a więc powoduje szybsze i nierównomierne zużycie opony, szczególnie na osiach napędowych.
Naprawy opon na gorąco
Wszystkie nasze naprawy gwarantują odporność na:
- ciśnienie
- przegrzanie
- toczenie
- starzenie
Przyjmowanie opon do naprawy według tabeli technicznej, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
UWAGA! Opony posiadające następujące uszkodzenia nie podlegają naprawie:
- widoczna lub zniekształcona drutówka
- odklejenie bieżnika lub rozwarstwienie warstw opasania
- uszkodzenie spowodowane działaniem substancji żrącej lub tłuszczowej
- uszkodzenia powstałe wskutek niedopompowania
- uszkodzenie przekraczające granicę tolerancji.
|